Gedachtenis Aan De Baptisten Martelaren
september 16, 2017
Zoals een Palm en Ceder
september 17, 2017
Show all

VERHALEN OVER SPURGEON VOOR KINDEREN

‘Wendt U naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde! want Ik ben God, en niemand meer.’ Jesaja 45:22

Uit: Hoe een spin het leven van een man redde

Ik geloof vast dat je het fijn vindt als er sneeuw ligt. Dan kun je een sneeuwpop maken, sneeuwballen gooien en een heleboel plezier hebben. Ik zou je graag willen vertellen wat Charles op een morgen overkwam toen het heel hard sneeuwde. Hij was vijftien jaar oud en het was begin januari. Charles bracht de kerstvakantie door bij zijn ouders in Colchester. Het was zondagmorgen en er viel sneeuw, maar hij wilde toch naar de kerk, dus ging hij op weg. Het sneeuwde en sneeuwde en Charles zakte steeds dieper weg in de dikke, witte laag. Op het laatst dacht hij dat hij nooit bij de kerk zou aankomen, in elk geval niet op tijd. Dus hij sloeg een zijstraatje in dat Artillery Street heette en kwam bij een kleine Methodistenkerk terecht. Mocht je ooit in Colchester zijn, dan kun je deze kerk daar nog steeds zien staan. Kijk dan eens naar binnen. Je ziet daar een steen die ons herinnert aan wat Charles in die sneeuwbui overkwam. Charles was er nooit eerder geweest, maar hij stapte naar binnen. Er waren niet veel mensen, een stuk of twaalf tot vijftien maar. De dominee beklom de kansel en begon te preken over de tekst ‘Wendt u naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde; want Ik ben God en niemand meer. Het was een eenvoudige man en hij legde zijn boodschap heel gemakkelijk uit. Hij zei: ‘Als je je naar iemand toewendt, betekent dat dat je naar iemand kijkt. Je hoeft er niet eens een voet voor te verzetten en geen vinger voor op te tillen. Je moet alleen maar kijken. Een mens heeft geen school nodig om te leren kijken, toch? Al ben je nog zo dom, je weet altijd wel hoe je kijken moet. Jezus Christus zegt: “Zie op Mij!’” Toen leek de dominee Charles te zien, die bijna achterin zat, onder de galerij. Hij keek hem recht aan zei: ‘Jongeman, je ziet er diep ongelukkig uit en dat zul je altijd blijven – ongelukkig in je leven en ongelukkig in je sterven – als je niet gehoorzaam bent aan deze tekst; maar als je luistert, nu meteen, zul je gered zijn.’ Toen riep de predikant: ‘Zie op Jezus, jongeman. Zie! Zie! Zie! Je hoeft niets anders te doen dan op Hem te zien en je zult leven!’ Dat deed Spurgeon. Hij zag op Jezus, vertrouwde Hem, gaf zich aan Hem over en zag Jezus als zijn eigen Zaligmaker en Heere. God had hem bekeerd. God had hem vergeven. Hij was gered! Later zou Charles zeggen dat tussen half elf, toen hij die kerk binnenging, en half twaalf, toen hij weer thuiskwam, een totale verandering in hem had plaatsgevonden. Misschien dacht je dat Charles al een christen was. Hij groeide immers op in een christelijk gezin en had goede voorbeelden in zijn christelijke ouders en grootouders. Hij ging naar de kerk en kende de Bijbel goed. Maar dit alles maakt iemand nog geen ware christen. Dat zijn we alleen als we onze zonden loslaten en in het geloof op de Heere Jezus Christus zien. Alleen dan zijn we bekeerd en gered.

Bestel het boekje

Hoe een spin het leven van een man redde
Hoe een spin het leven van een man redde
en 51 verhalen over Spurgeon voor kinderen
Score 5.0 van 5 sterren.
€14,94
Klik om dit product op bol.com te bekijken

Send this to friend

Spring naar werkbalk